سئو(SEO)، ارتقای سایت و تکنیک های آن، پیش به سوی صفحه اول گوگل

چه طور رنک سایت خود را بالا ببریم، چه طور به صفحات نخست گوگل نزدیک شویم، آیا حضور در صفحه ی اول گوگل برای سایت ممکن است، از چه راهی تعداد بازدید کننده های سایت خود را افزایش دهیم. برای ارتقای رتبه ی سایت از چه تکنیک هایی استفاده کنیم، شاید برای شما هم نظیر این قبیل سوال ها پیش آمده باشد، در ادامه به بررسی چند مورد و تاکتیک در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو خواهیم پرداخت.

راه تضمینی حضور در برگه نخست و صفحه اول گوگل خرید تبلیغ از گوگل است.

پیش به سوی صفحه ی نخست گوگل.

سئو بهینه سازی سایت و نوشته های سایت شماست برای موتورهای جستجو.

از موتورهای جستجوی حال حاضر گوگل به نظر با فاصله نتایجی مفید تر را در برگه ی نتایج عرضه می کند با این حال محتمل است بنا به اقتضای خود تمرکز را تنها برای گوگل نگزارید و سایت خود را برای دیگر موتورهای جستجو همچون بینگ و یاندکس نیز بهینه کنید.

بهینه سازی های داخلی همچون پیوندهای داخلی سایت سئوی داخلی و باقی موضوعات سئو خارجی است.

در ادامه چند موضوع و سر فصل از بهینه سازی سئو آمده است.

  • نقشه ی سایت، قابل دسترس تر کردن پیوند برگه ها و نوشته ها با معرّفی و استفاده از نقشه ی سایت(Sitemap).
  • معرّفی پیوند(لینک) صفحات مهم سایت در پابرگ(Footer).
  • بر قرار کردن لینک های داخلی بین صفحات مهم سایت
  • ایجاد برگه های ترمینال با رعایت سئو که لینک صفحات و موضوعات مهم موضوع را در خود جای داده اند با پیوند و لینک بر عکس در صفحه ی زیرموضوعات به برگه ترمینال که موضوع اصلی را در خود جای داده است
  • بهینه سازی EEAT از طریق قرار دادن برگه ی نویسنده ی محتوا همراه توضیح مناسب در خصوص اطّلاعات اوّلیّه همچون نام و پیوند برگه های شبکه های اجتماعی.
  • پشتیبانی از گوشی ها و تبلت ها از طریق طرّاحی ریسپانسیو و واکنش گرا
  • افزودن برگه های بسیار مهم به منوی سایت
  • بهینه سازی ساختار پیوند نوشته(اسلاگ نوشته در وردپرس)، به عنوان مثال استفاده از کلمات انگلیسی در اسلاگ نوشته در عوض ذخیره ی کلمات فارسی که پیوندهای بلند با کدگزاری برای ترجمه ی فارسی به زبان کامپیوتر را سبب می شوند، استفاده از کلمات کلیدی در پیوند نوشته. از آنجا که اسلاگ نوشته نیز در پایین عنوان نوشته در نتایج جستجو ظاهر می شود احتمالاً درصدی در انتخاب کاربر برای کلیک موثّر است.
  • اطمینان حاصل کردن که فایل robots.txt و متا تگ های رُوبوت مشکلی در مسیر خزنده های جستجو ایجاد نکنند
  • بهینه سازی UX تجربه کاربری سایت در طرّاحی و زیر ساخت میزبانی که به عنوان مثال شامل بهینه سازی سرعت بارگزاری سایت و زیر نوشته مینیفای و کمباین فایل های استاتیک می شود، و یا بهینه سازی محل قرار گیری عناصر طراحی در صفحه برای گوشی تا سختی انتخاب ایجاد نشود مثلا جلوگیری از نزدیک بودن دو کلید به هم که لمس هر یک را دشوار می کند.
  • بهینه سازی تصاویر برای وبسایت، بهینه سازی حجم فایل ها از طریق نرم افزارهای کاهش حجم با حفظ تقریبی کیفیّت، بارگزاری تصویر کم عرض تر(کوچکتر) برای گوشی ها یا تغییر پسوند تصاویر به فایلی همچون webp که حجم کمتری اشغال می کند.
  • انتخاب سلسله مراتب مناسب برای عنوان ها در صفحه. در خصوص تگ های اچ تی ام ال(HTML) در هر صفحه وجود تنها یک تگ H1 مناسب است و بسته به اهمیت عنوان استفاده شده از تگ های H2 و H3 نیز استفاده می شود با اینحال تا H6 مقدور به استفاده است.
  • نوشتن تگ‌هایی منحصر به فرد برای عنوان(title) و توضیحات متن(meta description)، افزودن تگ متای عنوان به سربرگ که به صورت خودکار در تک نوشته ی وردپرس افزوده می شود و افزودن متای توضیحات نوشته، البتّه در وردپرس در صورت عدم تعریف متای توضیحات، خلاصه ی متن به عنوان متای توضیحات در نظر گرفته می شود. بدون افزونه یا کد نویسی متای توضیحات به head وردپرس افزوده نخواهد شد دست کم در ورژن حاضر(۶.۴ شش و چهار).
  • پرهیز از محتوای لاغر، استفاده از دست کم صد کلمه ی کلیدی در نوشته های سایت و برای هر نوشته دست کم استفاده از پانصد کلمه
  • معماری سئو پسند سایت، برخی از نوشته و برگه ها در سایت از اهمیت بیشتری برخوردارند، اینکه دسترسی به چنان برگه‌هایی در سایت به سهولت انجام پذیرد هم مورد پسند کاربر و هم موتورهای جستجو است.
  • استفاده از ابزارهای رتبه گیری محتوا به عنوان مثال امکان اخذ رتبه ی یک تا پنج ستاره از کاربر.

در نهایت امر پادشاه یک سایت محتوای آن است و آنچه در سئو بر آن تلاش می شود رساندن هر چه بهتر صدای نوشته یا محصول به موتورهای جستجو است، اینکه موضوع محصول مطرح شده چقدر منحصر به فرد است و نوع عرضه ی آن به چه شکل است، با اینحال احتمالاً استفاده از کلماتی نامتعارف ممکن است به نتیجه ی سئو لطمه بزند.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *